fredag 21 maj 2010

Vitrysk förlovning på Euro-klubben och Isländskt trädgårdsparty

All form av reklam förekommer i Eurovisionens värld. I går höll Vitryssland party och det gick i kärlekens tema eftersom två av deltagarna i gruppen 3+2 förlovade sig. Uppvaktning i form av presenter och kärlekssånger skedde på scenen av diverse andra länders artister. Robert Wells ska ju spela piano med dem nästa vecka en eftersom han inte är på plats hade han skickat en ställföreträdare. Alexander Rybak hade med sig fiolen liksom mor och far och det snackades en massa på modersmålet ryska.

Kvällen värdinna var före detta Playboy modellen och journalisten Alexa från Vitryssland. Sedan ifjol är hon en stor beundrare av Alexander Rybak och har erbjudit sig att bli hans flickvän. Jag undrar om hon gjorde en ny invit under kvällens gång när Rybak rev av en polka (eller vad det nu var) på scenen.

Polens Marcin Mroziński är en ytterst charmerande man och jag har berättat att jag satsat pengar på honom och räknar med att han kommer topp-fyra. Han såg lite chockad ut även om det inte syns på denna bild.













Lettlands Aisha har en riktig rockbrud även om låten hon tävlar med är en ballad. I går rockade hon loss till Janis Joplins "Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz". Jag framförde mina komplimanger och frågade om hon är Tina Turners arvtagare men den frågan hade hon tydligen fått förut. Moldaviens Olia Tira är en tidigare fotomodell men igår fick jag för mig att hon och är med i Idlaflickorna.












Eva Rivas från Armenien är Eurovisionens längsta tävlande men det hindrar henne inte från att gå i skyhöga klackar. En annan dam med klackar är Hera Björk även om hon i övrigt har lite andra former än Eva Rivas. Jag träffade Hera på en mottagning tidigare under gårdagen på Isländska ambassadens residens och hon hade vissa problem med att skorna inte var anpassade till trädgårdsmiljö.



Foto: Lilian

Inga kommentarer: