torsdag 27 maj 2010

Getingboet i semifinal 2 och en lektion i grekiska

Trots tre generalrepetitioner så är det fortfarande lika oklart - kommer Anna att ta sig till final eller ej. Jag hoppas verkligen det. Det räcker med besvikelsen från i tisdags när Finland åkte ut.

En annan av mina favoriter dyker upp ikväll - Irlands Niamh Kavanagh. Hennes låt är till 75% svensk. 3 av 4 låtskrivare är svenskar.



Det gäller även för Azerbadijans Safura, vars dripp-dropp låt skrivits av Anders Bagge. Och Danmark inte att förglömma - "In a moment like this" har Thomas G:son, Henrik Sethsson & Erik Bernholm som upphovsmän. Ett starkt blå-gult startfält ikväll.

Trots semifinal så måste livet går vidare och dokumenteras. I dag fick jag möjlighet att träffa en av mina idoler, som nu också är min lärare i grekiska.



Foto, video: Lilian & Roger

Inga kommentarer: