söndag 3 maj 2009

Dags att börja packa inför Moskva


Idag har Malena haft sin första repetition och enligt direktrapporter från arenan så är hennes 400-tusen kronors klänning helt fantastisk. De manliga dansarna från Melodifestivalen är utbytta till kvinnliga men bidraget är tillsvidare ingen självklar finalist. Nu tar jag mina vännerns kommentarer med en stor nypa salt så jag tycker inte det finns nån anledning att kasta in handduken efter första repet.


För min del har packningen påbörjats. På onsdag är det dags att på allvar uppslukas av årets Eurovisionshändelse. 12 dagar i Moskva har Roger och jag framför oss. Flera kompisar är som sagt redan på plats och rapporterna strömmar in. Det talas om flera timmars köande för att hämta ut ackrediteringarna och rigorösa säkerhetsanordningar, vilket i och för sig är bra. Euroclubben, som ligger vid Röda Torget, ska öppna ikväll och förhandsinformation säger att det inte kommer inte att spelas någon större mängd Eurovision music. Dethär kommer inte att väcka nåt större gehör hos fansen. Själv undrar var det är för musikstil man kommer att få höra? Ryska fanklubben har tagit det säkra för det osäkra och det finns också en Eurocafé men traditionell ESC musik. Jag misstänker att det kommer att bli ett populärt ställe.

I väntan på direktrapporter får ni nöja er med en egenhändigt hopknåpad schlagerdikt. Titlarna gör jag dock inte anspråk på!

”Högt över havet” och ”Långt bort om tid och rum” finns ”Världen utanför”.
Som en ”Satellit” ”I en ding ding värld” ska jag ”Dansa i neon”, käka ”Kebabpizza Slivovitza” med ”Fyra bugg och en coca cola”. Det ger mig ”Bra vibrationer” och jag blir som ”Fångad av en stormvind” i ”Tusen och en natt”.

Jag vill känna mig som ”Nattens drottning” ”Mitt i ett äventyr” i ett ”Annorlunda land”. Tänk att leva ”La dolce vita” och ”La de swinge” på ett ”Trendy Discoteque”, med en smula ”Night of passion”.

Det är ”Okey, Okey” och ”Det är aldrig för sent” att ”Ta saken i egna händer”.
För ”We are all the winners”, så ”Lev livet”. ”I morgon är en annan dag”.
”Hej systrar, hej bröder”, ”C’est la vie”, ”I’m moving on”

3 kommentarer:

Sofia P sa...

Får rysningar i kroppen när jag läser din egenknåpade lilla "dikt"
Trevlig resa till Moskva !

Filakia Sofia

Krigar'n sa...

Lilian!!

Lycka till och tack för Ditt fantastiska mail. Aldrif funderat på att bli poet??
Krigar'n

Jonte sa...

helt klart har du ju poetiska gener