söndag 26 april 2009

Norge vinner enligt Melodifestivalklubbens Stockholmsmedlemmar


Jag hoppas att rösterna blir lite fler för Brinck i Moskva än de han fick av Melodifestivalklubben (thanks JP for the photo)

Söndageftermiddag samlades ett 40-tal medlemmar för att titta på alla 42 videos av årets låtar. Enligt röstningen så vinner Alexander Rybak, AySel & Arash från Azerbaijan blir tvåa och Spaniens Soraya blir trea.

Det ska bli intressant att se hur väl detta stämmer överens med resultatet i Moskva. Både Azerbaijan och Spanien har ju svensk-anknytning. Arash, som skrivit låten och själv medverkar, bor i Sverige. Spaniens låt är skriven av Irini Michas och Dimitri Stassos som ju även skrev Sofia Berntsons låt "Alla" i Melodifestivalen. Min egen favorit, danska Brinck, var inte lika populär men det intressanta är att så många gillar Finlands låt. Jag hoppas att det är ett gott tecken. Ska tilläggas att vi kunde inte rösta på Sverige.

På onsdag 29 april är det dags för en Pre-Eurovision tillställning i Stockholm (Trädgården, Fleminggatan 2). Då finns både Spanien och Azebaijan på plats. Även Jade (UK) och Ukrainas Svetlana Loboda kommer. Våre lille norrman ska visst ge intervjuer under dagen men han kommer inte att uppträda. Norge är ytterst sparsamma med förhandspromotion. Undrar på det är någon taktik bakom eller bara finansiella spartider?
Jade på scenen i Amsterdam (thanks Rob for the photo)

Svetlana Loboda och hennes dansare (thanks Ian for the photo)


Svetlana verkar vara storkonsument av botox (thanks Edward for the photo)

Belgiens Elvis-kopia hoppas vi får respass hem efter semifinal 1 (thanks Edward for the photo)

2 kommentarer:

Sofia P sa...

Nu har jag precis lyssnat på en del av låtarna och jag kan bara säga att jag tycker Finland var bäst hittills.

Kramisar Sofia

Mike'n'Daniel sa...

nice new pictures from the preview party...glad that you have finally seen the light with Svetlana....she is fab!!!!!!