fredag 10 maj 2013

Eurovision 2013: Intervju med skönsjungande och charmiga Despina från Cypern

Despina Olympiou från Cypern tävlar med en smäktande grekisk ballad som får mig att vilja emigrera från Malmö till varmare breddgrader. "An Me Timase" (= If You Remember Me) är en klassisk grekisk 'schlager' och åter igen blir jag påmind om att jag måste ha levt mitt tidigare liv i Grekland. Eller kanske Cypern.


Despina har ju dessutom samarbetat med några av mina absoluta grekfavoritartister som Haris Alexiou, Anna Vissi och Michalis Hatzigianni, som tävlade för Cypern 1998.



Igår sprang vi på den cypriotiska delegationen igen och Roger fick en déjà vu från i Kiev 2005 då han åkte hissen med Constantinos Christoforou och fick en stor Cypernflagga av honom. Det visade sig att Constantinos och Despina är bästa kompisar nu har detta foto hamnat i Constantinos mobil.



Foto, video: Lilian, Roger, JP, Bert

Inga kommentarer: