lördag 26 februari 2011

Genrep i Melodifestivalen och utgången är oviss

Så har det första officiella genrepet klarats av under fredagskvällen. Utgången är mycket oviss och nästan alla är möjliga finalister eller andra chansare. Trist att det kommer att slås ut bidrag som är värdiga att gå vidare.

Förhandshypade Love Generation med låtskrivaren RedOne startar sist och maken till snyggare nummer får man leta efter. Kommer inte den här låten vidare så fattar jag absolut ingenting. Resten får fru-fortuna eller sms-rösterna avgöra. Om ambitionen är att Sverige åter igen ska hamna på Eurovision-kartan så kan man bara inte sumpa chansen som Lady Gaga producenten serverar oss. Till saken hör att tjej-gruppen kan sjunga och agera. Det är inte en taffligt ihopsatt kvartett som valts ut på grund av hårfärg eller annat.

Mer kommentarer är på kommande om alla låtar men fram tills dess kan ni höra min intervju med Linda Pritchard som ger mig och många andra östeuropeiska balladvibrationer. Vilken låt jag tänker på tänker jag inte avslöja just nu men jag kan t.o.m. se vissa likheter i utseendet. MEN Linda P är både snyggare och sjunger bättre och har en bättre låt.

Inga kommentarer: