lördag 2 mars 2013

Melodifestivalen 2013: Gals & Pals in väntan på chanslösa Andra Chansen


I väntan på Andra Chansen så föreslår jag att ni lyssnar på denna coola låt med Gals & Pals som heter "Sång Om Operabaren". Gals & Pals medlemmar som ni ser i videon är Ulla Hallin, Monica Dominique, Svante Thuresson, Kerstin och Lars Bagge. Texten är av Beppe Wolgers och videon spelades in på Operabaren år 1967.

Andra chansen har de senaste åren varit en samling starka låtar som ofta borde ha varit i finalen. I år är det annorlunda. De åtta bidragen känns som en andrahandssortering och att årets vinnarlåt ska utses ikväll torde vara långsökt. Jag har till och med svårt att utse de två som jag vill att ska gå vidare. Men för att nu välja nåt så säger jag Cookies N Beans och Martin Rolinski.











När jag lyssnar igenom de åtta finalisterna som är klara är det två som börjar sticka ut och det är Louise Hoffsten och YOHIO. Båda kommer från första deltävlingen.





Snyggaste internationella poplåten är dock State of Drama som skrällde i tredje deltävlingen.

Foto: svt.se

Inga kommentarer: